Jak usprawnić obsługę klientów w firmie?
O popularności punktów usługowych, banków czy placówek medycznych często decydują nie najniższe ceny i najszersza oferta, lecz wrażenia po pierwszej wizycie. Długie kolejki, chaos i zdenerwowani pracownicy zachęcają interesantów jedynie do wypróbowania innych usługodawców na mapie Twojego miasta. Jeśli chcesz, aby Twoja instytucja wyróżniała się standardem, technologia jest Twoim sojusznikiem – systemy kolejkowe nie mają sobie równych we wspieraniu obsługi klienta.
Kolejkomaty – jakie mają możliwości?
Elektroniczne kioski, które wydają bilety z numerem, mogą stwarzać pozory prostych urządzeń, jednak za każdym z nich stoi kompleksowy system kolejkowy, który aktywnie wspomaga pracowników. Dzięki nim klient może wstępnie określić swoje potrzeby, poznać przewidywany czas oczekiwania, nie musi również stać i pilnować miejsca, aby załatwić sprawę. Oczekujący ma gwarancję, że trafi w odpowiednie miejsce i może liczyć na dopasowaną do jego potrzeb obsługę — bez odbijania się od drzwi i zadawania pytań.
Systemy kolejkowe można wyposażyć w wiele udogodnień, które ułatwią wprowadzenie obsługi klienta na nowy poziom. Mogą automatycznie przypisywać interesantów do właściwych okienek lub nawet gabinetów, wyświetlać kolejność, w której będą przyjmowane kolejne numery lub nawet wydawać komunikaty werbalne, dzięki którym petenci nie muszą ciągle wpatrywać się w dane wyświetlane na tablicy.
Kalendarz online i zapisy elektroniczne – szybka i wygodna rejestracja
Z pewnością znasz to uczucie — zależy Ci na wizycie w przychodni lub urzędzie, chcesz skorzystać z rejestracji telefonicznej, a wieczny sygnał zajętej linii coraz bardziej zniechęca Cię do kolejnych prób. Jeśli zarządzasz nowoczesną placówką, z pewnością nie chcesz, żeby Twoi pracownicy odbierali niekończący się ciąg telefonów, odrywając się od obsługi klientów na miejscu. Rozwiązaniem może być moduł systemu kolejkowego w postaci elektronicznego kalendarza – interesanci umówią się online, a Twój zespół zyska więcej czasu na inne zadania!